Ramowy rozkład dnia rok szkolny 2024/2025
7:00 - 8:00 |
Zajęcia opiekuńczo - wychowawcze (w zależności od godzin pracy oddziału - w grupach łączonych). Zabawy wg inwencji dzieci - kształtowanie umiejętności społecznych dzieci: porozumiewanie się z dziećmi i z dorosłymi, zgodne funkcjonowanie w zabawie i w sytuacjach zadaniowych. Praca indywidualna.
|
8:00 - 9:00 |
Zabawa ruchowa lub ćwiczenia gimnastyczne.
Kształtowanie czynności samoobsługowych, nawyków higienicznych i kulturalnych. Wdrażanie dzieci do utrzymywaniu ładu i porządku.
Wprowadzanie w kulturę bycia, wdrażanie do zachowań akceptowanych społecznie, wyrabianie nawyków higieniczno – kulturalnych związanych ze spożywaniem śniadania.
|
9:00 - 10:30 |
Zajęcia dydaktyczne w oparciu o wybrany przez nauczyciela program wychowania przedszkolnego. II Śniadanie
|
10:30 - 13:00 |
Spacer, zabawy ruchowe na powietrzu, obserwacje przyrodnicze.
Powrót do przedszkola, czynności samoobsługowe, zabiegi higieniczne - przygotowanie do obiadu. Obiad
|
13:00 - 14:30 |
Odpoczynek poobiedni.
Gry i zabawy dydaktyczne wspomagające rozwój umysłowy dziecka.
Gry i zabawy badawcze rozwijające zainteresowania otaczającym światem.
Zajęcia muzyczne, plastyczne lub teatralne rozwijające uzdolnienia dzieci.
Gry i zabawy ruchowe wspomagające rozwój ruchowy dziecka.
Zabawy wspomagające rozwój emocjonalny i społeczny dziecka.
Opieka nad dzieckiem podczas zajęć specjalistycznych, odpoczynku lub spożywania posiłków.
Zajęcia edukacyjno-wyrównawcze, obserwacja.
|
14:30 - 15:00 |
Czynności samoobsługowe, zabiegi higieniczne - przygotowanie do podwieczorku. Podwieczorek
|
15:00 - 16:00 |
Zabawy dowolne, rozmowy indywidualne, praca wyrównawcza prowadzona indywidualnie i w małych zespołach.
Tworzenie sytuacji edukacyjnych rozwijających indywidualne cechy zdolności i zainteresowania.
|
16:00 - 17:00 |
Zajęcia opiekuńczo-wychowawcze (w zależności od godzin pracy oddziału - w grupach łączonych) - tworzenie warunków sprzyjających spontanicznej aktywności dzieci podczas wymiany informacji, dostarczanie przykładów i doświadczanie rozwiązywania sytuacji konfliktowych na zasadzie kompromisu i akceptacji potrzeb innych osób.
|
7:00 - 17:00 |
We wszystkich grupach wiekowych organizowanie w ramach godzin przydzielonych przez Organ Prowadzący zajęć dodatkowych.
|
W trosce o optymalny rozwój dzieci obowiązkiem nauczycieli jest prowadzenie obserwacji pedagogicznych mających na celu poznanie możliwości i potrzeb rozwojowych wychowanków oraz dokumentowanie tych obserwacji.